Äntligen!

En av de små som vi väntat på i familjen Pegrell har vågat titta ut. Ett jättegrattis till Bente och Oscar som fått en liten Maddox inatt, 13/9 kl. 03:19. Ska snart iväg till KSS för att hälsa på den lille.

Vi går fortfarande bara och väntar på vår lilla goding, men det känns som dagarna går lite lättare nu. Igår var det rutinbesök hos barnmorskan. Där visade det sig att jag hade ett blodtryck på 150/100. Inte konstigt att jag hade ont i huvudet. Slapp dock åka in till förlossningen eftersom vi varit där för några dagar sedan och gjort alla tester som då visat gott. Hade heller inget i urinet, så någon havandeskapsförgiftning behövde vi inte oroa oss för. Blev dock beordrad att bara ligga ned och ta det lugnt, ingen TV eller dator. Det fick bli en film i alla fall innan jag gick och la mig.

Upp tidigt imorse för provtagningar hos BM igen. Hade en ny barnmorska (likaså igår), men då visade blodtrycket 120/80 eller hur det var, så det var helt okej. Hon var faktiskt bra denna barnmorskan, trots att det var förjäkla svårt att förstå hennes halvtyska. Hon försökte väl få mig tänka positivt, och sa att huvudet var i såpass bra storlek att det inte skulle bli några problem att trycka ut bebisen. Hon sa också att livmodern kändes väldigt spänstig (??) så att när förlossningen drar igång kommer det finnas bra kraft i livmodern, så att det troligen kommer att gå ganska fort. - Jag lovar att jag tog detta med en stor nypa salt, tror inte ett ord på vad hon säger, men samtidigt så ger det mig lite hopp :)

I alla fall. Har inget hänt innan fredag, så får vi tid för överburenkontroll (tror jag det kallades), på söndag. Det är då vi gått 42 hela veckor. Då ska samma prover tas som kollades sist vi var där, alltså CTG och UL, och där beslutas om förlossningen ska köras igång eller om vi får vänta. Helst av allt vill jag få detta klart, men samtidigt vill jag inte bli igångsatt. Jag vill att det ska ske naturligt, när bebisen och min kropp är redo.

Känner mig ändå väldigt glad just nu. Fick massa tips om vad Linus och jag kan hitta på de här dagarna. Hoppas han tog till sig lika mycket som jag. Bio, käka ute, mysa ner oss i soffan, bara tänka bort allt annat. Jag ska sluta läsa om förlossningar, sluta prata om bebis och BB hela tiden, bara försöka nollställa mig. Och försöka hitta den där pirrande känslan till min sambo. <3

Ha det finemang allihop :)

3 kommentarer:

  1. Hihi! Söta du! Tack!
    Tänk så här....Senast nästa vecka kommer en Pegrell:are till titta ut! Då kommer jag sova med mobilen runt örat fasttejpat för att få uppdateringar! Längtar tills våra små kan mötas :D
    Kram Kram Söster

    SvaraRadera
  2. Grattis till mamma Bente och moster Lina :)

    SvaraRadera