Väntan

Hej på er allihop!
Hoppas ni mår finemang.

Magen och jag mår bra. Nätterna är lite jobbiga med lite förvärkar och konstiga drömmar, men på dagarna går det mesta bra. Kan inte påstå att jag hittar några direkta tecken på att en förlossning närmar sig, men det kan ju bara komma efter vad man har läst så...

Igår trodde jag dock att det faktiskt skulle hända något. Jag gick på stan med Sara på förmiddagen. Köpte ett par röda gummistövlar, doftljus och gardiner. Åkte hemåt och började direkt med gardinerna som skulle sitta i burspråket i köket. I magen rådde full aktivitet, vilket faktiskt är ganska ovanligt. Brukar vara lugnt nu för tiden, inga större rörelser utan bar en fot hit och dit samt att rumpan kan spjärna på utåt mitt på magen. Igår kändes det dock som att den lille tjocke försökte vrida och vända på sig, fast inte lyckades så bra. Både höger och vänster sida i magen kändes helt tomma, så jag trodde att fötterna nu var uppåt. Linus och jag åkte till Canton i Skara på kvällen och åt mat, men jag fick knappt ner någonting. Det var som att jag hade bebisen nedanför svalget ungefär, fanns ingen plats för mat. Försökte i alla fall få i mig stark soppa och lite kycklinggryta och lite efterrätt. Var ju ändå så jäkla gott...

Åkte hem och kollade på en film, och sov sen hela natten med EN pinkning. DET är ovanligt! Brukar få gå upp tre gånger i alla fall. Somnade även om när han åkt till jobbet och vaknade inte förrän strax innan halv tio. Också väldigt ovanligt. Men, idag är allt som vanligt... Haha... Så det var nog bara falskt alarm igår...

Gardinerna kom i alla fall upp, och det blev helt okey. Det ska ju synas att det är hemmagjort också :)

Är på besök hos mamma och pappa. Varit  här och fikat lite. Ska strax in till stan och möta upp Linus. Ska till lägenheten för sista gången, imorgon lämnas nycklarna till den nya ägaren. Kommer nog fälla en tår eller två när jag inte får se min älskade 2:a igen, men det känns bra ändå :) Sen ska jag köpa med lite grejer hem och baka bullar. Kan väl vara bra att ha lite gott i frysen, även om jag sagt till alla kompisar att dom får köpa med sig fika sen när dom ska komma hem och gosa bebis. Då har jag nog inte ork eller lust att stå och baka :)

Ska kila. Ha det finemang. Kram

1 kommentar:

  1. Underbart att få en anledning att baka =) Äter ju inte upp det jag bakar så frysen blir överfull!
    Lycka till med allt nu, om vi inte ses innan. Spänningen är ooolidlig ;)
    Kraam

    SvaraRadera