Kissnödig?

Gav oss iväg på en långpromenad min son och jag. Han somnade gott och jag tänkte då passa på att gå en rejäl sväng. När vi gått en bit inser jag att jag börjar bli pinknödig. Inte så lite heller. När det värker i magen av kissnödighet - då är det illa. Tacka vet jag alla knipövningar en gjort innan och efter förlossningen alltså. (tips till alla, glöm inte det!)

Gasar på hemåt och det börjar likna en ordentlig powerwalk mot falkagårdsvägen. Nyckeln är redan uppe ur fickan , beredd att låsa upp dörren, trots flera kvarter kvar innan jag är hemma. Tar vägen över gräsplan istället för cykelvägen runt, så Liam ligger och hoppar upp och ner i vagnen, dock sovandes (som tur är!!). Äntligen hemma, bara jackan som
Ska av! Skulle det inte varit en lång jacka så skulle den få sitta på men nu var det en rövlång sådan. Knapparna, som redan satt lite halvlöst satt plötsligt väldigt löst av mitt våldsamma uppknäppande. Får ta fram sykunskaperna. Men i alla fall - jag hann! :D

1 kommentar: