Mat...

Ja, det har gått riktigt bra med ätandet denna helgen. Har nog lyckats få i mig mer denna helg än vad jag fått under hela den senaste veckan. Eftersom jag jobbat fre, lör och sön natt så har det varit ett kämpande för att få i mig ordentligt för att orka med. Har blivit några knäckemackor, en mannafrutti samt lite fruktsallad varje natt, ganska goda vanor tycker jag :D

Som läkaren sa så bör jag försöka småäta lite då och då, än att sitta med ett stort mål mat och bara må illa av att se det. Och det låter ju vettigt. En banan hit, en persika dit. Lite yoghurt här och en smörgås där. Och vatten. Mycket vatten. Där slarvar jag. Dricker Max 4 dl vatten per natt, och sen nåt glas på dagen, så det blir skärpning, annars ser jag väl snart ut som ett russin!

För er som inte vet, om det nu är fler än mina fyra tjejer som läser, så har jag och min kropp blivit lite.. Osams? :) mår mest illa bara av lukten av mat och kan därför inte äta. Blir stressad och alla tjatar hela tiden vilket resulterar i en sjuklig press istället och kroppen säger stopp, ät inte, usch, blä!

Men, vi kämpar på! Tänker fanimig inte gå ner ett ynka kilo till! Vill ju lägga på mig lite gött hull, men det verkar mer eller mindre omöjligt!

Nu ska jag njuta av ledigheten fram till onsdag natt. Linus gör köttfärssås, men känner på lukten att det inte kommer gå att äta. Inget illa ment, han lagar jättegod mat, men ibland blir man mätt på stekoset... <3

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att du pratat med en läkare och att det går frammåt =) Kanske du orkar träna lite mer sen vore kul o träna ihop snart! Kram

    SvaraRadera