Sen kväll

God kväll!
Här ligger jag med kurrande mage och tänkte sova... Finns inget gott i kylen så jag väntar tills imorn.

Imorse åkte jag till mvc för ett möte med en BM, men det första hon sa var: "det får gå fort, har telefon kl 09" (jag hade bokat tid kl 08:45). Hon visste ju vad som gällde, så jag blev skitbesviken när hon var så stressad direkt! Ja, i alla fall. Hem och städade av lite lätt. Det är ingen annan som städar här hemma, och jag hinner inte allt, så imorse hittade jag en GLASBIT i liams blöja! Han kröp runt naken en stund igårkväll som han brukar, och antagligen låg det en skärva på golvet som jag inte såg sen när jag satte på blöjan. Som tur var låg den platt mellan pungen och Niklas Pettersson så han hade inte fått nåt sår!! Men det är ett tecken på att vi MÅSTE vara noggranna, alltid och överallt! Alla säger att man måste släppa städmanin när man har småbarn, men det är ju nu det är som farligast att inte städa. Ligger det något på golvet, ja då öste det såklart provsmakas!

Tog mitt kära barn och åkte till Götene för en fikastund hos min kära Ing-Marie, mitt jobb-ex kan man säga :) alltid lika härligt att träffa henne! Sen hem för att äta lite LUNCH! Jag åt mat, själv, utan att någon tjatade. En matlåda med lite lax och ris stod i kylen. Och jag åt allt. Sov med Liam, och när han sovit från 15 till 17:30 fick jag väcka honom. Lagade kycklinggryta till honom och gav mig sen iväg på en springtur under de svarta molnen. Dock kände jag mig helt tom inombords och var slut tidigt, men ändå. Klarade mig undan regnet. Efter det blev det dusch och sen skulle jag väl egentligen lagat mat. Men det orkade jag inte, hade redan lagat mat en gång ju! Så det blev en fruktsallad. Banan, vattenmelon, persika och nektarin. Mättande för stunden. Men inte mer. Haha.

Ne, sova nu. Imorn natt är det jobb igen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar