Bra dag!

God kväll. Tänk att jag är vaken så här sent, halv elva! Haha! Ja, man är kvällstrött som småbarnsförälder minsann! Här finns det inget som heter kvällsmys längre, nästan direkt när Liam somnat så gör jag mig klar för sängen. Kanske att jag sitter uppe en stund när jag är ensam hemma bara för att få vara just det, ensam.

Tänk som jag hatat att vara själv förut, nu är det så skönt. Få köra ner rumpen i soffan med en kaffe eller chokladbit och titta på tv:n eller spela ett spel på telefonen. Sånt som annars är så självklart!

Idag har vi haft en fin dag. Liam hade en riktigt bra natt, och när vi vaknade 07:30 regnade det ute. Jag som nästan längtat efter en morgonpromenad i regn! Liam sov bara en kort förmiddagsvila, så vi åkte in till stan hela familjen (linus jobbar kväll), och uträttade lite ärenden. Sen blev det ett fikabesök hos Liams gammelfarmor och gammelfarfar. Som inte alls är särskilt gamla, de båda har sina mammor kvar i livet, så Liam har alltså TVÅ gammelgammelfarmödrar! Det är häftigt! Så dom har barnbarnsbarnsbarn! Helt galet. Jag har inte ens träffat mina gammelmödrar/fäder eftersom mina föräldrars föräldrar alltid varit ganska gamla. Nu blev det mycket här...

I alla fall. Liam fick en så fin regn/vindjacka samt pyjamas av dem. Lite leksaker också. De är söta, han får nästan alltid något fint av dem som de varit och handlat. Efter det besöket blev det lunch hemma och sen vila. Han sov flera timmar och när han vaknade vart det massa lek och matning och fix, för sen åkte vi till kinnekullegården där vi blev bjudna på Karibisk buffé av pappa. Bente & Oscar var också med. Och maddox förstås! Underbart gott och barnen var så goa. <3

Nu måste jag sova! Godnattkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar