Slarvmaja

Har smort in min trasiga axel med voltaren utan att tvätta händerna efteråt. Busigt va? Var helt enkelt för lat för att gå ur soffan och fixa det.

Axelsmärtan är troligen (förhoppningsvis) en rejäl inflammation i muskelfästet, resultatet av bärande och lyftande av tung bebis samt tung bebis+babyskydd samt tung bebis+babyskydd+uppibilen (eftersom jag kör hög stadsjeep). Alltså har jag lyft alldeles för tungt med axeln uppåt, ja ni fattar. Och eftersom jag ännu ammar två gånger om dagen kan man inte ta vilka tabletter eller salvor som helst. Bara för att få testa en voltarengelkur krävdes samtal med läkare liksom. Men det var i all fall ok, 3 ggr per dag i 10 dagar. Dock känns det som att det blir värre och går ut i ett större område för varje dag. Jag skulle undvika lyft, men det säger ju sig självt att det inte går. Däremot ber jag om hjälp oftare och kör babyskyddet på vagnen så ofta jag kan istället för att släpa på det. Dessutom försöker jag lära Liam att gå. Haha, han har börjat ta steg nu i alla fall <3 slutgnällt nu!!

Liam, mamma och jag åkte med Leo på återbesök på djursjukhuset idag. Kommer inte ihåg om jag skrev om det flera besöket men då hade han i alla fall jästsvamp i ena örat och bakterier och stavar i andra örat. Inte så konstigt att han haft rejäla besvär då! Denna gången konstaterades att öronen var fina efter den två veckor långa behandlingen, så skönt!! Mamma och Liam gick på 'stan' i Skara. Liam fick en himla snygg keps. Allt hade gått jättefint. Så härligt när man kan lämna bort honom och känna sig trygg med det.

Läggdags. Så jäkla gött när jag sover med lilleman på dagen, man orkar vara uppe lite på kvällen när han är nattad då.

Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar