Finfin lördag!

Vilken härlig dag det varit. Jag fick mig lite sovmorgon då Liam höll mig vaken en bra stund inatt. Han väckte mig några gånger och hade ont i magen, är (eller var) stenhård i magen. Jag fick gå upp och pumpa ur ena sidan också eftersom Liam somnade från kvällsamningen. Så det spände och var hårt, så för att undvika mjölkstockning var det bara att pumpa ut. Sen låg han vaken runt en timme och kved och hade sig. Tillslut fick Han sova mellan oss och vaknade runt 07.

Gick upp sen och alla åt frukost tillsammans. Efter ett tag gick vi till affären och tog sen en promenad till, skulle försöka få Liam att somna i den nya vagnen vi var iväg och köpte igår, men nedå, han skulle bara kika på allt. Den är ju mycket öppnare än den gamla. Så vi gick hem och bytte. Han somnade så jag passade på att plantera lite ute, rensa orgäs och kratta lite. Fick lite blommor av mamma igår, så nu är det färggrannt här ute:)

Käkade lunch, Linus slängde ihop en omelett och lilleman fick kycklinggryta. Sen bar det av till Skara. Det var dags att äntligen få träffa Linus morfars mamma, Inga 99 år. Alla de fem generationerna skulle fotas. Hon var så fin och go. Örhängen, scarf och halsband, en riktig pingla :) blev fina kort, så roligt att ha!! Sen när vi kom hem drog Linus iväg på lite jobb medan Liam och jag kröp ner i sängen och sov så gott!

Vaknade inte förrän runt 17:30, gröttajm! Sen blev det lite utevistelse, solen sken ju så gott! Jag klippte gräset och Linus och farbror Larsson, vän till Linus, tog en sväng med Liam i nya vagnen. Sen åkte vi till stan, köpte kött och sen hem för att fixa mat. Så gott! Marinerade champinjoner, potatis, lök och morötter i ugn, Kött och god sås. Liam la sig och vi fick lite kvalitetstid. Kaffe/te och glasstårta medan killarna kollade på den förbannade hockeyn. Så nu är det verkligen tid att sova!! Är ju min tur att gå upp imorn med så!

Nu håller jag tummar och tår för en god natt. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar