Pyssling

Igår träffade jag Sara en liten sväng. Hämtade henne och åkte fram på stan. Det fick bli en fika på 3B, men eftersom det regnade ute fick det bli en fika inomhus. Men gott var det :) Gick sen bort till Campus för att hämta alla MVG som Sara har arbetat ihop, så nu är hon färdig undersköterska. Grattis <3 Jag blev lagom sugen på att börja plugga, så lägligt just nu känner jag! Haha!

Gick in på outletbutiken bakom Rörstrand och kikade. Gick av ren slump förbi tygerna som stod intill kassan och kollade. Hade lovat L att kolla på tyg till amningskudden som hans mormor ska sy ett fodral till, så jag tittade lite och hittade ett som jag fastnade för. Dock inte till kudden, utan kom istället på att jag ville klä om sitsarna på köksstolarna. Det fanns 2 meter kvar av tyget, så det hörde till stuvarna som kostade 20 kr/m. Köpte det, och kassörskan sa att jag gjorde ett riktigt klipp. Är tydligen ett riktigt designertyg från Borås, någon gubbe som designat det. Hade från början kostan 500Kr/m så. 40 spänn var ju perfekt :)

Resultatet:




Det gick inte åt farligt mycket tyg till stolarna, så det blev en duk också. Är ju galet smidigt med såna där stryka-på-lim-band när man inte kan eller orkar använda en symaskin. Vika in kanterna med ett band under så vips - fållat och klart! Tror till och med mamma blev lite nöjd när hon såg resultatet, sytant som hon är.

Behöver pysseltips nu när jag är ledig varje dag. HJÄLP!! :)

1 kommentar:

  1. tack så mycket =) väldigt fint resultat, va duktig du är! o shit va bra vagnen blir :)) kramis

    SvaraRadera