V.28

Igår gick vi in i V.28, så idag är vi på V.27+1 om jag inte har helt fel.

Barnet:
Ditt barn är nu ca 25 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 1,2 kg. Barnets tillväxt och utveckling är mycket snabbt nu. Lungorna är i princip färdigutvecklade. Barnet är van vid din röst, fortsätt prata och sjung med det.
Info från gravideappen från Babygruppen

Jag:
Mår väldigt bra just nu. Visst, jag får tänka mig för många gånger när jag får sammandragningar och magen blir precis stenhård. Att bli andfådd kan vara jobbigt eftersom det känns som att man inte får luft. Men det beror typdligen på att livmodern nu når så högt upp, så det är rätt ihoppressat i bröstkorgen. Jag sover gott på nätterna och behöver än så länge inte gå upp och kissa en enda gång nattetid. Vaknar dock med typ kramp i blåsan och får springa på toa :) Däremot springer jag desto fler gånger på dagarna. Illpinkenödig, springer på toa, kissar fem droppar och går därifrån. Några minuter senare - bråttom bråttom, ett par droppar, färdig. Haha. Det jobbigaste är nog att jag äter för mycket än jag bör när det är dags för mat. Jag vill äta rejäla portioner för att slippa äta efter några timmar. Dock blir det bara jobbigt efteråt och det känns som att skinnet ska spricka på hela sidorna på magen efter en måltid. Så små portioner och oftare försöker jag lära mig nu...


Än så länge inga bristningar, peppar peppar. Kommer dom så gör dom, och då får det vara, men man kan ju alltid hålla tummarna för att man slipper...

1 kommentar:

  1. Åååh gullegos magen!!! vad glad jag blir för er skull =) <3

    SvaraRadera