BM-besök

Ja, imorse var det dags för ett besök hos barnmorskan igen. Denna gången fick vi träffa Susanne, en av de två som håller i föräldragruppen, så henne hade vi träffat ett par gånger innan. Hon fixade så vi får gå till henne de två gånger som är kvar, ett besök innan BF och ett två dagar efter BF om vi får gå över tiden.

Urinprovet visade inget konstigt, blodsockret var normalt och vikten togs inte. Blodtrycket var fint, hjärtljuden låg som vanligt runt 140 slag/min och SF-måttet låg som sist ungefär. BM sa att hon brukar mäta lite "snålare" än de andra, och sist vi var där hade måttet ökat rätt rejält. Så antagligen mätte förra barnmorskan lite i överkant och denna mätte i underkant. Ligger dock fortfarande lite över kurvan, så det var absolut ingen fara.

Jag frågade lite varför jag får såna yrsel/må illa-anfall ibland, och hon trodde det kunde vara för att jag äter/dricker lite dåligt. Har absolut inga rutiner, speciellt inte nu när vi renoverar. Det blir kanske ett eller två mål om dagen och sen nån fika, men inget mellanmål eller annat näringsrikt. Får börja tänka mig för, så jag har köpt hem lite frukt och sånt man kan slänga med till huset när vi håller på där.

Åkte sen direkt till Skara för ett bankbesök och sen en frukost på Blombacka med Linus. Han är nu iväg nånstans och jag ska bege mig ut till huset och måla köket. Skulle behöva beställa tapeter till köket, men vi kommer inte överens för fem öre, så det lär väl dröja. I helgen ska panelen i sovrummet upp i sovrummet så är även det klart sen.

Måste kila. Ha det finemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar