Fullt upp!

Det rullar på i huset. Imorse åkte vi ut och slipade det sista i vardagsrummet och fixade lite. Jag åkte sen till Colorama för att hämta tapeterna vi beställde igår (blev väldigt positivt överraskad att de kom så fort!). Dock hade bara två av de tre tapeter vi beställt kommit, men vi körde igång med det i alla fall. Tog inte mer än nån timme innan vi var klara, och då hade passande nog den tredje tapeten kommit, så jag åkte tillbaka till stan och hämtade även dessa. Linus körde på som bara den, så allt är nu klart där inne!

Imorgon ska köket målas, jag antar att halltapeten inte kommer än. Behöver även beställa tapeten till köket som vi inte är överens om, men vi ska nog hitta något snyggt... Det är svårt!!

Var uppe på vårdcentralens drop-in idag för att kolla blodsockret, ett prov inför morgondagens BM-besök. Det tog ett bra tag innan jag kom intill, och när det väl var min tur var det en liten, ung sak med skelande ögon och tjocka glasögon som skulle göra provet på mig. Hon började fiffla med olika rör på bordet och jag började undra vad fasiken hon höll på med, ett stick i fingret räcker ju med en droppe blod. Hon hade bestämt sig för att sticka mig i armen i alla fall, och letade länge och väl efter en åder. Jag är väldigt lättstucken, har aldrig varit några problem. Så säger hon "nu sticker det till". Mitt på armen!! Hon körde nålen rätt in på ovansidan armen, inte i armväcket! Såklart fick hon inget blod där, och började köra runt nålen i armen för att hitta ådern. Hon fick tillslut ta ut nålen. Jag sa att hon kanske kunde sticka lite lätt i fingret istället, men det kunde hon inte, det hade hon aldrig gjort. (?!?!) Så hon fick hämta en annan person som fick sticka i fingret. Och han kunde inte bara ta en droppe som man brukar och sätta in i maskinen, utan han skulle fylla ett rör till hälften, en droppe i taget. Förstår inte varför det ska vara så avancerat?? Jösses, Lidköpings kommun alltså...

Nu är det "Livet på BB". Måste kika!! :)

3 kommentarer:

  1. Ehm...det var det konstigaste jag hört på länge...

    Kul att det går bra i huset =) weeei

    SvaraRadera
  2. Hmm, wierd.. Vilken vårdcentral var det? Jag går på Ågården och där har de aldrig betett sig så i alla fall...Semestervikarier kanske? Fast de borde ju ändå klara av att ta ett litet blodprov om de får jobb där? :S

    SvaraRadera
  3. MEN GUUD! Tänk om nån spruträdd hade fått henne? Usch! Läskigt..

    Fan vad kul att ni har tapetserat! Spännande!

    Jag ska kolla upp hur helgen ser ut, så hör jag av mig sen. Jag vet iaf att Lisa inte kan på fredag, men kanske på lördag. Kan du lördag? Vi kan absolut va hos mig i alla fall, för jag har FF ;)

    SvaraRadera