Otäckt för äckelmagade

Nu är det faktiskt dags för mig att gnälla lite, och jag tycker att man får göra det när man har 46 dagar kvar till förlossning. Känsliga personer behöver inte läsa :)

Igår mådde jag illa, klagade lite under dagen, men inte farligt. På kvällen lagade jag mat, korv stroganoff med pasta till. Kände mig inte nåt hungrig men försökte äta ändå. Smakade skit, så jag gav upp. Sara kom hit och kollade på film med mig. Smååt lite choklad och chips till teet, så gott! När filmen var slut runt halv tolv gick Sara hemåt och jag skulle lägga mig. Kände mig riktigt sådär tjock, men tänkte inte mer på det. Kände sen när jag låg och läste att jag mådde riktigt illa, sådär att man behöver rapa men inte vågar ifall man kräks. Helt plötsligt får jag upp en halv spya i munnen och får rusa ut i badrummet. Drack vatten, men det var som att inget fick plats, utan stannade liksom halvvägs ner.

La mig i sängen igen men låg på rygg, vågade inte ligga på sidan ifall det skulle komma igen. Kunde inte ligga kvar så länge på rygg utan fick ändå lägga mig på sidan. Blev livrädd att jag skulle spy på golvet, eftersom det första kom så plötsligt. Fick springa upp på toa två gånger till i spypanik, men det kom inget. Frågade Linus om han kunde hjälpa mig hitta nåt att ställa vid sidan av sängen, men han orkade väl inte det. Så jag låg vaken en stund till och vågade knappt röra mig. Sen äntligen somnade jag.

Har varit småillamående idag igen, och vågade ingen lunch äta förrän nyss. Fick i mig lite ris och kyckling. Maten får liksom ingen plats i mig verkar det som. Uuuuh.

Sara och jag gick in på systemet för hon skulle köpa nån flaska. Så säger han i kassan när Sara betalar: Hur långt har du kvar?
- 6 veckor, svarar jag.
- Är det jobbigt?, sa gubben.
- Ja, faktiskt. Det börjar bli tungt.
-Jag såg det när du gick in, hur du riktigt kämpade.
- Haha, oj, ja, det är inte så roligt längre.
- Lycka till med dig nu!

Fan vilka fina människor det finns :) Det gjorde min dag. När man vågar fråga eller säga något. Tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar