Hemmagjord glass

Håller på att testa min nya glassmaskin här hemma. Håller tummarna för att det blir riktigt gott nu då. Har inga planer för dagen, mer än att mamma och pappa ska komma hit om en stund på fika. Städat har jag redan gjort. Cyklade fram på stan förut med Sara och hittade en sån hallmöbel jag ville ha! Hittade även en annan som också var skitfin, så nu ska jag bara bestämma mig för vilken jag vill ha, så åker jag och inhandlar den.

Väntar fortfarande på att få husnyckeln. Dock ska vi egentligen inte få den förrän den 29 juli, men sonen som har hand om huset för tillfället (eftersom det är ett dödsbo och båda hans föräldrar gått bort samtidigt) ringde och sa att det fortfarande inte är färdigstädat, men att det under veckan ska bli klart och besiktigas så får vi nyckeln innan.

Det är så jädra svårt att komma överens om tapeter bara. Jag letar och letar, och har hittat en skitfin tapet. Har redan en bild i huvudet över hur jag vill ha hallen, men det är svårt att komma fram till något när det bara är en av oss som lägger energi på att leta.

Nu måste jag kolla till glassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar