Så kan det vara

Negativt. Allting känns så jävla negativt.
Känns som jag inte gör någonting med dagarna, trots att jag försöker göra något varje dag. Är sällan hemma, är så trött på att alltid vara ensam. Ensam på morgonen, ensam på eftermiddagen, ensam på kvällen. Enda gången jag inte känner mig ensam är på nätterna, då jag sprattlar runt och har det jobbigt med sömnen. Tack mamma och pappa för att ni finns och står ut med mig, ni får dagarna att gå och ni hjälper mig med allt möjligt. Tack.

Vaknar inte med ett ryck att gå upp, finns ingen lust. Måste ha något planerat för att orka se framåt. Och när det väl kommer, det jag planerat, då orkar jag knappt. Finns ingen energi eftersom allt negativt bara trycker ner mig just nu. Jag klagar inte på någon speciell person nu, men det känns som man får göra allting själv. Ingenting kommer serverat på ett fat - och då pratar jag om papper och skit som ska fyllas i och skickas in. Dagar som ska planeras. Jag har aldrig gjort sånt här förut, och behöver stöd. Är dock så jävla trött på allt att jag inte orkar be om hjälp.

Nu med allt detta har jag en lägenhet jag ska sälja. Jag vet hur jobbigt det var i fjol när jag hade ett hus att sälja, och detta känns inte ett dugg lättare, även fast jag redan gått igenom det en gång. Det ska ringas och sägas upp saker, beställas saker, ta kontakt med den och den, kvitton att hålla ordning på, papper att skriva på, skicka in det och det, pengar hit och dit. Och samtidigt som detta ska ett hus vi köpt renoveras och dessutom ska allt flyttas. Det är för mycket för mig, men ändå är det ju jag som måste ta hand om ALLT! Jag litar inte på nån, och därför vill jag ha koll på allt och helst göra allt på egen hand. Kanske är det jävligt dum tid att hålla på med sånt här nu, vi har liksom 7 veckor drygt kvar till BF, men såna här chanser växer inte på träd, så man måste ju ta dem.

Får ta och skriva en kom ihåg-lista och pricka av allt. En att köpa-lista behövs också till den lill*, det kan ju inte läggas vid sidan om direkt. Önskar jag kunde ha en hjärna till och fyra armar. Eller kanske tillit till folk så man kan leja bort det ena och det andra.

Möe gnäll i det här inlägget, men tar jag ut det någon annanstans blir folk bara sura och skäller. Läs eller inte, är ju lätt att låta bli om det stör nån.

Graviditeten i sig går väl ganska bra. Den gör mig trött och höger sida rygg smärtar, men annars kan jag inte klaga. Det växer på där inne och trångt är det, men mysigt när det vrider å vänder sig i magen. Dock inte lika mysigt när det håller på när man ska sova, och väcker en på morgonen när man vill sova. (Tycker det är lite för tidigt att vakna klockan 06, finns ju inget att göra så tidigt).

Ska sätta mig och kolla runt lite efter vitvaror till nya huset, så jag får nåt vettigt gjort.

Ha en fin kväll och missa inte Ernst ikväll klockan 20:00 ffs.

4 kommentarer:

  1. jobbigt med så mycket att göra! ska du flytta till hus? kul! Kraft och kärlek till dej<3

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är mycket nu. Hoppas du uppskattar våra små promenader, synd att jag inte kunde ikväll. Och du vet vart jag finns, hjälper gärna till, det vet du. Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår presic vad du menar! Men ang. flytten, så har ni vår hjälp, de vet ni! Ni hjälpte oss sist. Så det fixar vi tillsammans. Skriv en lista på alla som måste kontaktas, så är det bara att bocka av en efter en. Papprena att fylla i till FK och så hjälper jag dig gärna med. Har mina klara nu tror ja. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för era stöttande kommentarer, de värmer ska ni veta. Tycker det är
    Så svårt att be om hjälp bara, man vill ju ha full koll hela tiden. (har väl fått det av mamma.....) men jag ska tänka på er

    Och sara, våra promenader är grymt värdefulla!

    SvaraRadera