Renovera meraa...

Hej på er!
Idag sov jag länge, och det behövdes! Var nog inte uppe förrän 10:30, och fick väcka Leija som även hon var helt utslagen. Hon fick vara hos svärföräldrarna igår när vi var på IKEA, så det var bus och lek hela långa dagen.

Började dagen med rejäl frukost. Slängde in en tvätt och fixade lite här hemma. Allt i lägenheten kommer plötsligt i andra hand, men när man trampar runt med grus mellan tårna vet man att det är dags att lägga lite energi på städ även här. Åkte sen till Byggmax och köpte pärlspont som L och hans snickarvän "Ega" satt upp idag. Är oerhört tacksam för hans hjälp! Köpte med mer färg till tvättstugan också som är mitt lilla projekt. Målade ett lager igår med våtrumstäck (sitter uppe en ful våtrumstapet där inne), och resultatet blev jättebra! Så målningen i tvättstugan är färdig. Imorgon ska jag måla hyllor vita och sätta upp, och har även beställt en väggdekor som kommer bli ursöt där inne. Har tänkt ha skötbord där inne, så det ska bli praktiskt och mysigt på samma gång.

Handlade en hel del på IKEA igår. Blev Jönköping denna gången. Köksluckor köpte vi, men de passade väl inte skitbra direkt, så vi får borra om hålen i skåpen, men förhoppningsvis kanske vi kan få lite snickarhjälp med det också. Bänkskiva väntade vi med, den fick ändå inte plats i bilen. Och denna gången ska vi inte köra på massiv ek eller annat "riktigt" trä som måste underhållas. Ekskivan vi har i lägenheten kräver ju lite tänk - man kan inte ställa varma kastruller på den eller låta det ligga vatten på, det blir förstört. Och eftersom vi ska bo där med småbarn är det lättare att välja en laminatskiva.

Handlade också detta:

FABLER KANIN Handduk med huva, vit Längd: 65 cm Bredd: 60 cm
Handduk med luva

LEN Täcke för spjälsäng, vit Längd: 125 cm Bredd: 110 cm Fyllnadsvikt: 300 g Totalvikt: 575 g
Täcke för spjälsäng

GULLUNGE Klädsel, vit Längd: 73 cm Bredd: 53 cm Antal i förpackning: 2 styck
Klädsel till skötbädd

GULLUNGE Skötbädd, vit Längd: 62 cm Bredd: 36 cm
Skötbädd

Blev även en kudde, sängkläder till spjälsängen, madrasskydd och annat smått och gott. 

Ska göra mig ett par smörgåsar och en kopp te innan jag hänger upp den sista tvätten och hoppar i säng.

Godnatt! :)



2 kommentarer:

  1. Låter ju helt faboulus (stavning ok?!) o ursöt filt! när det är min tur att flytta får du gääääärna hjälpa mekk!
    Kärlek!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint att höra! Pärlspont, vad fint! Vad mysiga bebissaker, jag tror jag smäller av.. Vad är nästa projekt i huset?

    SvaraRadera