Riktigt tråkigt...

Igår la jag mig nån gång efter 22-tiden eftersom jag var galet trött. Just när jag börjat komma till ro kom L hem från jobbet, han slutar tydligen 23.30 nu för tiden när han jobbar kväll. Han skulle greja med Leija och lösa korsord, så jag var klarvaken och somnade inte på ett par timmar. Har börjat sova så sjukt dåligt, och jag behöver verkligen sömnen.

Gick upp imorse och gjorde lite frukost på det lilla vi hade i kylskåpet, jag har inte hunnit med handlingen eftersom all tid går åt till annat. Just när vi höll på att äta ringde det på dörren. Det var en kille från HSB som frågade om vi hade förråd 131, och ja, det var ju vårt. Han förklarade att det stod vatten i källaren, och vårt förråd var fyllt med vatten. Så det var bara och gå ner och se vad som var skadat. Barnvagnen hade tack och lov klarat sig, men spjälsängen har sugit upp vatten i benen, så den blir nog till att kasta tyvärr. Alla flyttlådor och kassar med saker på golvet var förstörda, liksom en dator, stereo med högtalare, dörrar, hyllor och annat. Visst, det är kanske inte saker man använder jämt, men vi rensade där nere för bara ett litet tag sen, och det fanns ju anledningar till att vi sparade det som nu står där. Männen håller på än och pumpar ut vatten, brunnen i trappan ned till vårt förråd var igengrodd och kunde inte ta allt regn som kom inatt.

Jag får ta tag i det imorgon, resten som ska fixas där nere. Åkte ut till huset i Vinninga och mätte hallen. Ringde och beställde tapeter till den, men det tar runt 3 veckor innan dessa kommer. Rev också tapet i hallen, så nästan allt är borta där. Sovrummet målade jag igår, så det som återstår där inne är en vit panelvägg samt att jag ska måla vitt runt fönster och delar av listerna där det behövs. Rann lite färg på vissa ställen, så jag får fixa det jag förstört. Slipningen i vardagsrummet är påbörjat, men långt ifrån klart. Köket ska vi inte ens tala om, fattar inte hur man ska kunna slipa och tapetsera där inne, är mest småpill. Så det överlåter jag till någon annan frivillig.

Det är lite tråkigt att man får höra att man inget vettigt gör på dagarna. Jag har varit och grejat ensam i huset nu sen jag fick nycklarna, men får ändå denna kommentar. Jag kan inte göra allt, men gör så gott jag kan! Har inte all ork i världen för tillfället, men förståelsen för det verkar inte finnas. Det är tråkigt att få skit för att kylen inte är fylld med mat. Jag har inte tid eller ork för allting.

Ska iväg och köpa syrsor till Godzilla, men tänkte äta lite själv först. Får bli en lunch bestående av en liten yoghurt, te och äpple som jag hoppas finns i kylen. Sen ikväll ska jag träffa mina tjejer. Vi ska fixa lite tacos här hemma hos mig.

Ha en fin fredag. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar