Förskönad vardag - för vems skull??

Nu kommer jag kanske uppröra någon, eller helt enkelt få vissa av er att nickande hålla med, vem vet. Men det är lite det som är tanken. Tror knappast jag är ensam om att tycka och tänka i detta ämne.

Jag läser många bloggar. Allt från allt-i-min-vardag-som-egentligen-är-helt-onödigt-att-läsa-men-som-folk-ändå-läser till mammabloggar och mina fina vänners bloggar. Alla bloggar är kul på sitt sätt, och alla skriver om olika saker och har olika åsikter. Sånt är alltid roligt. DOCK finns det en sak jag verkligen tycker är märkligt. Och det gäller nog än mer vår världs största, mest onödiga hobby - Facebook. Det handlar såklart om denna försköning och världens-mest-perfekta vardag alla verkar ha. Överallt läser man om hur duktiga alla är som både hinner städa, tvätta, laga mat, handla mat, gymma, laga mat igen, baka sju sorters kakor, träna en gång till - you name it. Erkänn att ni känner igen det jag snackar om??

Nu ska jag inte vara bitter, för det är jag verkligen inte. Jag kan stå för att jag är svinlat många dagar, att jag ibland inte orkar mig ur sängen. Jag är ärlig med att jag är asstolt om jag orkar städa hela lägenheten, eller till och med tar en promenad! Men vad jag inte förstår är att så många liksom måste ropa ut hur duktiga de är på dagarna. Man får vara lat, det är ju gör skönt att vara det ibland. Alla är vi olika, men måste en del ha beröm på till exempel facebook för sånt de har gjort? Ee, bläh, urtråkigt att läsa. Klick ner, boooring.

Godnatt med er, glada som bittra <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar