Småförbannad

Igår jobbade jag 12:30-21:30 med möte hela eftermiddagen. När jag jobbar de tiderna brukar jag försöka ta det lugnt på förmiddagen för att orka med hela passet. Dock fick jag ett miniryck igår när jag gick upp att hinna storstäda före jobbet. Tji fick jag, så fort städar man inte. Hann bara plocka ordning på småsaker som låg lite överallt och damma, sen var det dags att åka till jobbet.

Tänkte att eftersom jag jobbar samma pass idag kunde jag gå upp tidigare och städa färdigt allting. Men nu har jag ångrat mig. Varför ska jag städa varje vecka?? Varför är det min lott att storstäda varenda gång?? Varför kan man inte storstäda tillsammans eller varannan gång?? Varför blir det aldrig gjort om jag inte gör det själv??

Men visst, just det. Du sa ju det. Det är min lägenhet och då är det min uppgift att städa den. Synd att vi är två som bor i den. Som nyttjar den och skräpar ner. Nepp, det är mitt ansvar.

Så nu jävlar ska det städas. Funkar alltid bättre med en säck aggression på ryggen. Så får vi hålla tummarna för att kroppen orkar jobba tills ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar