Westcoast

Igår var det bra varmt här hemma, så vi begav oss till Lysekil. Dock blev det mörkare ju längre ditåt vi kom, så någonstans på nån motorväg började regnet ösa ner. Hade lånat svärföräldrarnas C70, som vi vackert fick parkera under en viadukt för att cabba upp...

Väl i Lysekil åt vi lite kycklingsallad innan vi gick in på Havets Hus, som jag tjatat om ett tag. Älskade det stället när jag var yngre, men det var uppenbarligen många år sedan. På tio minuter hade vi traskat igenom akvarium och fiskar, vips var allt färdigt. Det var med andra ord inte så mycket att titta på. Liten besvikelse, men kul ändå. Åkte istället vidare till Smögen. På smögenbryggan blåste det like hell, så det var precis svinkallt. Jag fattar varför alla smögenbor har Helly Hansen-jackor och gummistövlar... Satte oss i alla fall på en restaurang/café och beställde in lite gott... Jag skulle egenligen bara ha en kaffe, men...



Jordens längsta landgång med räkor, kräftstjärtar och lax, medans L tog en baguette med skagenröra.


Ska kila iväg och göra mina benövningar innan jag beger mig till sängen. Hur skönt det än är att lägga sig när man är trött, är det ändå det värsta som händer på dagen.


2 kommentarer:

  1. Mysigt!
    Med tanke på inlägget innan, var glad över att du kan slappa...jag kan inte :/ Kliar i kroppen och gör ständigt massa saker. Du får komma hit o inspirera mig till slappande :))

    SvaraRadera
  2. Ja, än så länge. Men kanske blir jag galen sen när jag börjar gå hemma och får lite mer energi. Men jag ska nog lära dig slappa på riktigt, du lär ju få hänga med mig mycket när jag är ledig :)

    SvaraRadera