Fredag hele dan..

Jaha, då var det dags för lite uppdatering här igen.
Jobbat måndag fm, onsdag, torsdag och fredag, och när jag kommer hem idag väntar tre dagars ledighet.

Igår var det dags för ännu ett besök på mödravården. Började med ett efterlängtat urinprov - är alltid lika pinknödig när jag kommer dit och vetat att jag inte kan kissa på ett tag. Blev sen blodprov, stick i fingret och vikt - det vanliga med andra ord. Mätte även magen och lyssnade på hjärtljud. Magen låg strax över kurvan vilket gav mig panik - att ungen ska vara så stor när den väl ska ut att jag inte kommer fixa att pressa ut den. Och då blir det sugklocka och ni som såg på En unge i minuten i måndags kanske förstår min ångest över den där manicken. Fy tusan säger jag bara. Hjärtljuden och resten av proverna var finfina. "Idag är det allt en liten tös inne i magen" sa barnmorskan. "Det var det förra och förrförra gången också", sa jag. Men det får man ju inte tro än, blir längre fram hjärtslagen går ner lite på killarna förklarade hon. Så nästa besök blir den 10:e juni - får väl se om vi fortsätter i Götene då eller om vi flyttar över oss till stan. Vår BM går på semester, så vi kommer ändå få en ny, men jag hör inte särskilt bra saker om alla barnmorskor i Lidköping heller, så det känns dumt.

Ikväll är det en ledig fredagkväll och jag har verkligen ingenting att göra. Linus ska tydligen iväg nånstans, så är nån sugen på att göra något så ring mig. Är lite sugen på nåt kul men...

Fan vad tråkig man blivit då. Satt och bläddrade i NLT på annonssidorna för att kika vad som hände nu ikväll. Olstorp skulle ha nåt, nåt band och lite såntdär. Men, kul tänkte jag. Kan ju dra ihop lite folk och åka dit. Vilken tid är det då? 22-02. KLOCKAN TIO!! Jag orkar aldrig åka iväg så jäädra sent, då är jag ju halvt död!! Neee, blir det nåt ikväll får jag nog vila lite innan!! Sånt är det när en är på tjocken - trött, trött och åter trött.

Ska ut och gå nu, blir tokig av att sitta här...

BYE.

3 kommentarer:

  1. Jag hör av mig när jag vet hur sent det blir för mej ikväll, ska käka efter oxå, hehe...

    SvaraRadera
  2. Ville bara skriva att jag har haft alla barnmorskor på ågården ilidköping vid minst ett tillfälle och alla där är superbra! :)

    SvaraRadera
  3. Nää man ska inte lita på de där med hjärtljuden de kan va hur som helst :) alla gånger förutom en gång visade det att de skulle va en tjej o de blev ändå en ELIAS som tittade ut :D sen behöver du inte oroa dig för att de växer över kurvan. jag gjorde också det två gånger men det jämnade ut sig sen, dessutom vägde han inte mer än 3500 nyfödd så bli inte skraj för de inte :) allt kommer gå super! kram

    SvaraRadera