Gääääsp.

Söndag idag, och jag jobbar. Kan inte klaga, tog ju ledigt igår och hade en jättefin dag, så då kan jag lika gärna jobba idag. Tar det dessutom väldigt lugnt, står i köket och fixar mat och disk och alltihopa, och det får jag ju göra i min egen takt.

Gårdagen var som sagt fin. Vi tog oss en rejäl sovmorgon, jag var helt slut efter att jag kom hem från BM i fredags. Somnade i soffan efter maten tills Linus kom hem och väckte mig. La mig sen i sängen och stensomnade medan han var fyllechaufför. Han kom hem, och inte ens då vaknade jag, jag som annars flyger ur sängen när jag hör bilen nere på parkeringen. Sen åkte han iväg igen, och jag somnade lika fort.
   Vi hade planerat att käka hotellfrukost på Edward på lördagmorgonen, men det orkade ingen av oss med. Valde att äta en god frukost hemma istället och drog sen iväg till IKEA i Göteborg. Skulle egentligen bara handla en byrå till bebiskläder/bebisskor och annat, men det blev lite mer än så. Slog till på en tjock bäddmadrass eftersom den vi har nu är lite för tunn. Likabra att sova så gott en kan nu de sista månaderna :) Blev även en hylla till vardagsrummet, byrån som planerat, två mattor och lite småplock som alltid.

Lunchade lite innan vi åkte hem igen. Stannade i Vårgårda och kollade när folk hoppade fallskärm. Såg hur gött ut som helst. Satt i solen och hade det bra. Inga sammandragningar på hela dagen! Kom hem och bar upp alla grejer och bäddade i den nya madrassen. Packade in Leija i buren med sele på, så åkte vi hem till mamma och pappa. Där väntade grillning tillsammans med mina och Linus föräldrar. Blev väldigt trevligt, och jag kan inte fatta hur mycket jag har börjat äta. Det räcker inte längre att ta en portion, utan gärna två. Och efterrätt gånger två. Förrätten tog jag också av två gånger förresten. Ändå kände jag mig inte sådär äckelmätt. Gott var det i alla fall och riktigt roligt. Var nog första riktiga middagen med alla föräldrar, och det får göras om inom en snar framtid tycker jag.

Ha en trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar