Håll uuuut.

Läkarbesöket imorse gav mig egentligen ingenting. Han tyckte det var konstigt att krypningarna i benen är så kraftiga, och trodde först att det kunde vara en biverkning av penicillinet jag åt förut. Dock hade ju dessa börjat redan innan vårt förra BM-besök, då jag fick järntabletterna, så det kunde vi ju utesluta rätt så snart. I alla fall. Det finns ingenting vetenskapligt att göra åt problemen. Jag får fortsätta med alla små knep jag läst på nätet, trots att det är ett helt företag innan jag lägger mig. Men hellre det, än att inte få sova. De tog i alla fall lite prover; nedsatt njurfunktion, kalciumbrist, B12-brist, struma, dåliga järndepåer eller vad han kallade det, och lite annat. Ska till BM nästa vecka, så får vi se vad proverna säger. Det spelar dock egentligen ingen roll, för det är ingeting man får medicinera under en graviditet ändå.

Kom till jobbet en timme för tidigt, så jag tog en promenad innan jag körde igång. Sen på rasten tog jag en timmes (nästan) rask promenad i sol/regn/sol/hällregn, men fasen så skönt det var.

Hoppas ni har en fin helg nu. Jobbar imorgon också, sen är jag tre-ledig hoppas jag!

1 kommentar:

  1. hade också extremt mycket krypningar i benen när jag var gravid, värst var det på kvällarna. Och kanske låter dumt, men gjorde idiotskutt innan jag la mig i sängen, hoppade runt och fick det att släppa, för natten iaf. Låter koko, men fungerar:)

    SvaraRadera