Neeemen.

Höger lins sliter jag snart ur ögat och kastar på någon. Den stör och skaver medans jag går och drar i ögat i sidled, upp och ned för att få skiten rätt, men ikke. När jag kommer hem ikväll och lägger ur skiten i burken kommer jag ha lika sneda ögon som en gammal vän till mig. Sådär sneda att dom försvinner när man ler. Men lite gulligt är det.

Min bil börjar rasa. I alla fall i mina ögon. Då räcker det med att en lampa går sönder någonstans så börjar jag fundera på vad bilskroten har för telefonnr. Men nu händer det massor på en gång. Dimljuset glappar, vilket gör mig galen eftersom jag hatar att köra med halvljus. Parkering/dim ska det bara vara, punkt slut. Baslådan har även den lagt av. Dock börjar jag undra om kanske BögJonnie eller kanske någon Liljeberg varit inne i min bil och tagit steget eftersom jag inte hittar det, men då skulle väl både takvinge och r-fälgarna varit väck. Är nog bara L som gömt det bra. Handbromsen tar inte längre. Var lite snyggt igår när jag stannade och skulle slänga skräp på återvinningen. Lägger i friläge, drar handbromsen och går ur bilen. Fick dock kasta mig tillbaka i bilen eftersom den rullade vidare. Så frågan är... Lämna in den på Volvo, fjäska för någon duktig vän som kan fixa detta eller skrota? Eller sälja till någon volvokåt fjortiskille som köper allt som är sänkt och står Volvo på??

Ska fortsätta jobba. Hur ska jag orka med denna dag??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar