Älskade sovmorgon

Helt galet, hur gott man kan sova. Igår varen jättebra dag. Jobbade till 12.30. Åkte och hämtade Linus på jobbet, det blev lunch på Strand. Kycklingfilé med rostad potatis och äppelcidersås, hur gott som helst. Lämnade honom på jobbet igen och åkte för att träffa Lisa. Vi köpte lite kläder och hon fick klappa mage som hon ville göra :) Det blev en mysig sväng i alla fall på stan innan vi skildes åt. Jag köpte med baguetter hem till mig och Linus som vi avnjöt med lite mangothe innan det bar iväg mot husvisning.

Det var ett jättemysigt hus som säkert skulle passa oss bra. Läget var ganska perfekt för vår del. Så nu har vi lite att fundera på...

Har ni tänkt på att jag är en flitig användare av ordet "mysigt"? Haha... :)

När vi kom till stan igen var jag tvungen att köpa en ny plattång. Min var nämligen precis stendöd igår när jag skulle platta till huvudet. Så det fick bli en Björn Axén straight and curl från OBH Nordica.



Ska gå och testa den här lilla vännen om en stund. Efter detta fick jag totalont i huvudet, så det blev soffläge med feberfrossa. Dubbla filtar och huvudet på kudden innan en lång, illvarm dusch. Sen var jag pigg igen. Linus var iväg och tvättade bilen så jag hade maten nästan klar när han kom hem. Tacos, aldrig fel.

Imorgon byter jag bil. När vi fick reda på att vi väntade barn fick jag inse att jag inte kunde ha kvar min rally 850R som jag älskade så. Det var bara att byta till en V70. Dock blev vi aldrig vänner, jag och denna blåa V70:n, det kändes mest som att den skulle ramla isär när som helst, stötig och jävlig för magen. Så nu ska jag och Kevin (infödda stadsinvånare känner honom nog mer som Kevin med Håret) byta bil. Han vill ha en dieselbil och jag vill ha en fräschare och skönare V70. Så nu står snart en RÖD V70 på min parkering där nere. Får dessutom med splitter nya R-fälgar till. Blir nog bra.

Det blir lite fattigt med bilder i bloggen just nu. Systemkameran är urladdad, och min duktiga sambo har ännu en gång inte koll på vart laddaren finns. Min digitalkamera är även den urladdad och den sladden, den försvann nog i flytten. För jädrar, vad sladdar och skit man har som man inte har en aning om vart de hör.

Ska fixa mig nu innan en lååång dags jobb... Ha det bra. Kram

1 kommentar: