Friday all day long

Vilken morgon. Linus åkte iväg runt 05.45 för att jobba. Jag somnade om med Leija på magen tills jag vaknade av att en jacka ute i hallen rasade ner. Kollade på klockan. 06.15. Varför ramlade den ner nu, en halvtimme efter att Linus åkt? Leija blev livrädd och sprang iväg. Efter många om och men somnade jag i alla fall om. Vaknade av att katten kom igen och låg intill mig. Hon slickade sig på magen (kastrerades igår så banne henne om hon slickar på stygnen!!) Jag höll handen emellan för att hindra henne. Och jäävlar vad hon bet mig. Hon hängde i armen med alla fyra tassar med klor och fyra stora gaddar i huden. Vi blev lite osams, så hon ville inte sova mer bredvid mig. Somnade om, och vaknade av att det lät som att Linus var hemma. Lät som folk rörde sig i vardagsrummet. Dock var det bara en skäggagam med mycket spring i benen som ville ut. Så nu är hon ute och springer här medan Leija får vara i badrummet.

Jo, min lilla tjej kastrerades alltså igår. Så "nu ä ho kastererater", som min moster skulle sagt. Svärmor körde henne till veterinären klockan nio och klockan tre hämtades hon igen. Fick även en liten tatuering i örat när hon ändå var sövd. Hon var mest trött och mammig/pappig igår efter operationen. Så nu måste vi se till att hon inte håller på med stygnen, men det är inte helt lätt. I värsta fall får jag väl åka och hämta en strut.

När Leija hade somnat i soffan åkte vi låångt ut i skogen, nämligen hem till Hanna och Koffe. Så nu har vi sett Istrum och Eggby då på vår lilla resa. Dom hade en helt underbar katt, Jönsson, som la sig på Linus så fort vi kom dit. Charmtroll. Blev lite the/kaffe, kakor och negerbollar. Gott :)

Idag ska jag iväg och luncha med Linus på Dafgård. Åker sen vidare till jobbet för att hålla i en grej, och sen ska jag även ut och kika på ett hus. I alla fall se vart det ligger så vi kan boka en visning.

Måste springa iväg och kolla var ödlan tagit vägen, hon kan krypa in precis vart som helst. Ne, nu hör jag hur hon springer med sina klor mot golvet. Gamla tant, 11 bast är hon. :)

Ha en superfredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar