Ultraljudet

Trött som bara den, kom jag tillslut upp imorse och gjorde mig i ordning. Gjorde mig en macka och lite te, medan jag läste på nätet att man skulle vara lite kissnödig, att det inte spelade någon roll, att man skulle dricka ett glas vatten en timme innan, att man inte skulle kissa på två timmar innan, osv, osv, osv. Jag pinkade innan vi åkte och det stod inget annat på vårt papper heller.

Väl där blev vi omhändertagna av en jättebra barnmorska, lite yngre tjej som förklarade allt man såg på skärmen. Två armar, två ben, ett fint hjärta, hel och fin ryggrad, ögonhålorna på rätt plats, öronen satt rätt, linsen i ögonen, ja, det såg bra ut i alla fall. Såg mest ut som en gröt i början, men tillslut förstod man ju varje kroppsdel när hon förklarat :)

Här har vi vår tjorv, V.17+1


BF:datumet flyttades ett par dagar bakåt, så den 3 september är knorten beräknad att kika ut. Så troligen får vi en liten septemberbebis som jag alltid velat ha :) <3

Lite otydligt, men här ser vi i alla fall en fin ryggrad och hjärtat.

Ne, nu ska jag vila en stund innan jag åker iväg mot jobbet för att hålla i lite gymnastik. Sen blir det lunch med Hanna och Ramona.

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. åh vad jag längtar, man blir alldeles tårögd ju mer man tittar på den lille/lilla, kram "farmor"

    SvaraRadera
  2. Det är samma här. ögonen fylls av tårar. det är så fint!

    måste än än gång säga grattis, är så glad för eran skull.

    kram Malin

    SvaraRadera
  3. Mosters Knodd ;P Hihi!

    SvaraRadera
  4. Åh vad fantastiskt! Det är ju helt overkligt fint.. Åh! Längtar tills på tisdag <3

    SvaraRadera
  5. Vilka ovanligt bra ultraljudsbilder, i alla fall har jag inte sett så tydliga tidigare. Jätteroligt att se!

    SvaraRadera