Morgontrött och dödfött barn

God morgon. Det är alldeles för tidigt för min kropp att vara vaken nu, men jag har ätit frukost och suttit i soffan en stund, ska snart bege mig till jobbet. Lagom att man hinner piggna till när man står och gör sig i ordning, och sen när man kommer ner till en varm bil är det svårt att hålla sig vaken.

Igår hämtade Linus mig på jobbet. Vi har bara en bil nu, eftersom min V70 som jag var sååå glad över att ha införskaffat nu står på Volvo helt okörbar. Linus hade satt på fjädrarna på den som jag bad honom och skulle backa ut den, när det small till. Drivaxeln var kass. Så igår ringde han varena skrot och letade drivaxel, men det fanns ingen. Så nu får vi köpa ny på Volvo för dryga 3 lax. Men men, kära Kevin. Bara för dig att betala.

Eftersom det var internationella kvinnodagen igår, fixade Linus mysig kvällsmat, sötnöt. Jag fick gulaschsoppa och skitgott bröd, medan han åt omelett (han har fått någon typ av craving, så han äter omelett varenda dag). Gick och la oss och somnade dirr. Vaknade efter ett par timmar, helt förstörd. Jag hade drömt att jag fick kraftiga värkar och skulle ta mig till sjukhuset, helt ensam. När jag kommer dit har ingen personal tid för mig, alla springer runt och bryr sig inte alls om mig. Jag inser att det är dags för mig att föda, trots att det var för tidigt, (dock var jag ju många veckor längre gången än vad jag är nu). Ställde mig på knä och födde, på egen hand. Barnet föll i golvet, men verkade redan vara dött. Jag tog upp det och skrubbade det och försökte få liv i det, men det var försent.

Totalt förstörd åkte jag till jobbet. Grät hejdlöst hela tiden, men inte heller där var det någon som brydde sig. Linus var helt obrydd när jag berättade vad som hänt. Snacka om att jagr lagom frustrerad när jag vaknade. Borde vara olagligt att drömma sånt där.

Idag ska jag jobba, sista dagen före ledighet. Har även tagit ledigt på söndag, håller tummarna för att jag får ledigt. Vi har planerat en tripp till Ullared, och dessutom har jag en del sparade semesterdagar att ta ut, så det tänkte jag nu göra på söndag. Då jobbar jag inte förrän måndag, och det är lite lagom ledighet tycker jag.

Ha en bra dag. Kram

3 kommentarer:

  1. Jag är ledig torsdag & fredag oxå :))

    SvaraRadera
  2. Jag rös när jag läste rubriken och var tvungen att skumma geonom texten för att se om det var sant. Usch, usch! Inte skriva sådana läskigheter. ;)

    SvaraRadera
  3. Usch har också haft såna drömmar. det ligger i ens undermedvetna som blivande mamma att tänka eller drömma sådär kan jag tro.. Även om man inte känner sig orolig utåt så spelar nog kroppen en ett spratt ibland! Hoppas du slipper många sånahär drömmar under grav!! Jag har nog haft typ 5 stycken under 7,5 månader men det är ändå 5 för mycket. Hoppas du slipper fler!! Kram =)

    SvaraRadera