Mästerkocken i farten...

Torsdag, klockan ringde klockan 7. Var precis görtrött, men efter ett par snoozningar tvingade jag mig upp. Blev lite frukost innan jag gjorde mig i ordning för att springa ut till vägbulan och bli upphämtad av Ramona. Vi skulle på "utbildning/diskussion/cirkel" hos en jobbarkompis i Götene. Var där till ett-tiden då vi for hem igen. Tog med mig Leija och åkte till Källby för en fika hos mamma och pappa.

Jag tänkte passa på medan vädret var ok att skura ur bilen lite. Måste försöka få bort röklukten, så jag skurade all inredning någorlunda och sprayade sen säten och tak med en luktborttagningsspray som inte verkade fungera så bra. Skulle hem till stan igen för att dammsuga ur bilen och tvätta den, men kattjäkeln ville inte komma fram, hon låg tryckt under soffan. Så jag åke hem själv och lät henne vara kvar.

Dammsög bilen, vilket var välbehövligt eftersom det låg aska, fimpar och hela cigaretter under sätena. Fräscht. Sen blev det en omgång tvätt också. Smidigt att tvätta därute vid XL-tvätten tycker jag.

Åkte till apoteket för att köpa ny folsyra eftersom mitt paket tog slut idag. Kaos som vanligt på Hjertbergsparkeringen, men utan att krocka tog jag mig till en ruta i alla fall (alla är ju som tokiga efter slutedags i denna stan). Dock hade dom inte rätt tabletter där, så jag fick tränga mig fram på torget i alla fall. Där hittade jag i alla fall rätt : )

Pappa kom efter en stund med Leija och Ivory. Vi tog en rask promenad (Leija fick ju såklart inte följa med) ut till Majåker, min springrunda. Var riktigt sugen på att springa även idag, men det var nog tur att jag lät bli. Mina skinkor bråkar med mig nu, inte bara den högra som det annars är. Så nu ikväll ligger jag i soffan och hoppas på att somna tidigt, är helt slut.

Linus jobbar ju kväll denna veckan. Så två kvällar i rad har jag fixat mat. I förrgår blev det lövbiff (för sista gången, sicket skitkött) med rotfrukter i ugn och igår blev det avokadohalvor med avokadoröra och räkor till förrätt samt fläskfilé i ugn till varmrätt. Blev riktigt bra faktiskt...

Har fortfarande inte orkat ta några bilder på det jag lovat, som skänken tex eller det vi handlade i Ullared. Men en dag kanske jag har lite extra energi. Godnatt.

1 kommentar:

  1. Åh XL tvätten har jag funderar på att dra te, men har inte hänt än. Får la görat snart om det är så bra som alla säger =) Puss fina Lina!

    SvaraRadera